Kirúgták a veszteséges veszprémi önkormányzati buszvállalat szakmai igazgatóját

2019. december 12. 18:30 - szerző: 168 Óra

Azonnali hatállyal felmondtak Mihálszky Gábornak, a veszprémi önkormányzat buszvállalatának szakmai igazgatójának, miután október óta nem ment be a munkahelyére – tudta meg a 24.hu.

Mihálszky korábban a BKV közlekedési vezérigazgató-helyettese volt, majd 2012-ben Vitézy Dávid embereként a BKK-hoz került tömegközlekedési divízióvezetőként. Egy év múlva aztán távoznia kellett a cégtől.

A Porga Gyula fideszes polgármester által irányított veszprémi önkormányzat 2017-ben mégis Mihálszkyt bízta meg azzal, hogy szervezze meg a helyijárat-rendszer átalakítását. Az első feladata a város saját buszcégének létrehozása volt. Mihálszky gondoskodott a buszok beszerzéséről, a sofőrgárda kialakításáról, valamint kidolgozta a teljes üzleti tervet.

Bár a terv gyors növekedést és könnyű finanszírozhatóságot ígért, röviddel a 2019 januári indulás után kiderült, hogy elég sok hiba csúszhatott az optimista számításokba. Nem nőtt az utasszám, a 100 százalékos önkormányzati tulajdonú V-Busz járműveit sem használták többen, mint a Volán 20–30 éves Ikarusait, és a finanszírozással kapcsolatban is egyre komolyabb problémák jelentkeztek.

Így az önkormányzatnak az elmúlt hetekben már harmadszor kellett jelentős összeggel kisegítenie a céget.

Fotó: Wikipédia

Az eredeti üzleti tervben 600 millió forintot terveztek be a teljes 2019-es működés finanszírozására. A Volán korábban olcsóbban, de alacsonyabb színvonalon látta el a helyi járatok üzemeltetését. A kiinduló összeget már áprilisban meg kellett toldani 235 millióval, augusztusban pedig további 480 millióval. Azt pedig már csak az önkormányzati választás után tették közzé, hogy újabb 290 milliós tételt kell betolni a V-Buszba.

„Átvertek bennünket annak idején, amikor a számokat elfogadtuk, hiszen a szolgáltatás sokkal drágább, sokkal többe kerül sajnos, mint ahogy mi kalkuláltunk vele”

– mondta Porga Gyula egy belső ellenőri jelentésre hivatkozva az önkormányzat októberi ülésén. Mihálszky azóta nem ment be dolgozni, ezért végül igazolatlan távolléte miatt menesztették.

Porga szerint a város évente 800 millió forint körüli összeget tud költeni a tömegközlekedésre. Az idén 1,6 milliárd ment el a V-Busz működtetésére.

Cikkünk megjelenése után levelet kaptunk Mihálszky Gábortól, aki a 24.hu állításait az alábbiakban cáfolta.

„A valóság az, hogy Mihálszky Gábor 2019. november 4-től betegállományban volt, amelyről az igazolásokat eljuttatta munkáltatója részére. Mihálszky Gábor a BKV-nál és a BKK-nál egybefüggően eltöltött 28 év munkaviszonya után közös megegyezéssel távozott a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. tömegközlekedési divízióvezetői munkaköréből.

Mihálszky Gábor 2018-ban a Veszprémi Közüzemi Szolgáltató Zrt.-nél, közlekedési igazgatói munkakörben kezdett dolgozni a veszprémi közösségi közlekedési társaság elindításán. A V-Busz Kft. 2018 decemberében elfogadott, 2019. évi Üzleti Tervében a kompenzáció összege nem 600, hanem 835 millió Ft volt.”