Bontott, 30-40 éves síneken fog suhanni Lázár János álomvonata
Lázár János szívügye, a Hódmezővásárhely és Szeged között létesítendő tramtrain pályájának sínpályái a MÁV Zrt.-től származnak, azokat egyes, felújítás alatti fővonalakról bontják ki – írja a Világgazdaság. A megoldással az adott szakaszon a felépítmény létrehozásánál akár 25 százalékot is meg lehet takarítani a NIF Zrt. szerint.
Az érintett sínek jellemzően a hetvenes évek vége és a kilencvenes évek között készültek, de a mellékvonalakon beépítve műszakilag még további évtizedekig alkalmasak arra, hogy az e pályákon megengedett,
óránként legfeljebb 100 kilométeres sebességgel közlekedjenek rajtuk a szerelvények.
A sínek már a bontás előtt alapos vizsgálaton esnek át, a műszaki állapotukat jelenleg minősítik. A beépítés után e vizsgálatokat megismétlik, a forgalomba helyezés egyik feltétele az alkalmasság igazolása – hangsúlyozta a társaság.
A MÁV Zrt.-nél a síngazdálkodás évszázados gyakorlat. Új sínekkel jellemzően az uniós forrásból megvalósuló projektjeinél a 120-160 kilométer per órás sebességű fővonalakat korszerűsítik.