Csak a Pesti Srácok meg ne tudja: Mészáros Lőrinc cége tette ki a Coca-Cola meleg párjait ábrázoló plakátokat
Újabb érdekes részletre bukkant a Magyar Hang a fideszes Boldog Istvánt, a Pesti Srácokat és sok más homofóbot mélyen felkavaró Coca-Cola-kampányról.
A lap kiemeli, hogy nem a multicégek, hanem a Fővárosi Önkormányzat dönti el, hogy a tulajdonában álló cég vállalja-e az adott reklámok terjesztését a hirdetési felületein, vagy sem.
A BKV ugyan villámgyorsan lerázta magáról a felelősséget, ám a közlekedési vállalat megnevezte azokat a reklámcégeket, melyek felelősek a hirdetések elhelyezéséért: „A metrókocsik belső felületeinek kivételével a BKV Zrt. hirdetésre alkalmas felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. hasznosítja, amely a BKV felületeinek reklámcélú hasznosítására akár albérletbe adás útján is jogosult.
A hirdetési kampányokat tehát a Peron Reklám Kft. és szerződött albérlői (jármű külső felületekre vonatkozóan a Publimont Kft., belső felületekre a JCDecaux Hungary Zrt.) koordinálják és bonyolítják. A hirdetőkkel, illetve a reklámanyagokat kihelyezőkkel is ők állnak közvetlen kapcsolatban."
A Peron Reklám Kft. kisebbségi tulajdonosa a Tarlós István vezette fideszes Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló BKV Zrt,
A Publimonté pedig nem más mint Mészáros Lőrinc.
A Publimont tulajdonosai között van még két cég, az egyik a PRO-AURUM Vagyonkezelő Zrt., a másik pedig a NEO-MET Ingatlanforgalmazó és Vagyonkezelő Kft. Korábban mindkét cég – ahogy a Publimont is – Simicska Lajos érdekeltségébe tartozott, mára azonban mindkét vállalat – idén április 5-i hatállyal – Mészáros Lőrinc tulajdonába került.
- A Pro-AURUM vezérigazgatója ma Vida Idikó volt APEH-elnök,
- a NEO-MET vezetője pedig Tóth Marianna, aki korábban a Magyar Nemzetet kiadó Nemzet Kft-t is vezette.
(A Népszava nyomán)