Ezerkétszáz ember veszítheti el állását a győri Audi-gyárban, az autóipari cég szerint „csak” nem hosszabbítanak szerződéseket

2019. október 30., 15:16

Szerző:

Munkavállalói értesülések szerint 1200 munkavállalóval fogja csökkenteni dolgozói számát az Audi győri székhelyű magyarországi leányvállalata – írja a G7 gazdasági szakportál. A munkavállalói értesüléseket erősíti, hogy a cég április óta 300 munkavállalóval kevesebbet alkalmaz. A leépítéseket úgy érik el, hogy a lejáró határozott munkaidejű szerződéseket nem hosszabbítják meg.

Jó napot! Audi? - Milyen 1200 ember?

Mikor a portál megkereste a céget az ügyben, az Audi tagadta, hogy 1200 ember elbocsátását tervezné, noha erre vonatkozó kérdést fel sem tettek. De a létszámcsökkentés megoldása technikailag nem csoportos elbocsátás, mivel csak a lejáró szerződések meg nem újításával operál az autógyár.

Az Audi ugyanakkor arról tájékoztatta a lapot, hogy „az átalakulási folyamat javában zajlik a járműiparban, a konszernben, és az Audi Hungáriánál is, amely nagy kihívások elé állítja a vállalatot”. Hogy ez miben érinti a vállalat munkavállalóit, arról nem írtak.

Átállás előtt

Az Audi Hungária Független Szakszervezet a megkeresésre azt válaszolta, hogy az elmúlt hónapokban több olyan határozott szerződéssel rendelkező munkatársról tudnak, akiknek az Audi valóban nem kínált fel új szerződést.

Ugyanakkor a szakszervet kitért arra, hogy mivel a dízelautók gyártása várhatóan 2023-ig kifut, illetve a benzinüzemű autók gyártása is leállhat a jövőben, a gyártási technológia eltolódik a hibrid, illetve a teljesen elektromos motorok gyártása felé. Az új technológiák kevesebb munkaerőt igényelnek, de a szakszervezet szerint mivel a győri gyárban készülnek majd az európai piacot ellátó motorok 50 százaléka, így fontos marad az üzem.

Az elbocsátásokban szerepel lehet annak is, hogy az Audi Hungáriánál idén januárban sztrájkoltak a dolgozók a rabszolgatörvény miatt, emiatt a cég jelentős béremelésekre kényszerült. Érdemes azonban megemlíteni, hogy magyarországi betelepülése óta a német autóipari vállalat sok tízmilliárd forint értékben kapott állami támogatásokat, adókedvezményeket a munkahely-teremtésért cserébe.