900 milliós bírságot kapott az Alza.hu, mert akciósnak mutatott termékeket, amiket valójában le sem áraztak
A Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt
892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára
a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday akciójának reklámkampányait vizsgálta. A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, akár 80 százalékos kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény viszont kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban bemutatott, vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak.
A GVH közleménye szerint a versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy „a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is”.