A MÁV szerint nem férnek be mindenhova az új emeletes vonatok

2019. június 17., 07:23

Szerző:

Nem tud áthaladni a KISS-motorvonat a Kelenföld és a Déli pályaudvar közötti alagútban, mert 31 centiméterrel magasabb, mint a most használt Flirt. Bár ez nem jelent problémát azután sem, hogy az új vonatokat jövőre üzembe állítják, hiszen elsőként  a váci és a szolnoki vonalon fognak közlekedni, jövő nyáron a balatoni vonalra is kivezényelnék őket. Ehhez még a pálya ágyazatát is át kell majd alakítani, addig pedig Kelenföld lesz a végállomás – mondta rel a Magyar Nemzetnek Kormányos László, a MÁV vezérigazgató-helyettese.

Fotó: MÁV-START Zrt.

Amellett, hogy áztalakításokra van szükség, hogy az emeletes vonatokat el tudják vinni a Déli pályaudvarra, Kőbánya-Kispesten sem lehet megúszni a felújítást, mert a szolnoki vonalon már jövőre járnának az emeletes vonatok. Ott a lap szerint a felsővezetéket és a peronokat kell átalakítani.

Jövőre 11 KISS-motorvonatot helyeznének üzembe Magyarországon. Már gyártják őket, a 11 szerelvény közül 8 betétkocsijait Dunakeszin szerelik össze a Dunakeszi Járműjavító és a gyártó, a svájci Stadler Rail együttműködésében. Az emeletes vonatok engedélyezett sebessége 160 kilométer per óra, mindegyikük 600 férőhelyes lesz.

Balogh Péter, a Védelmi Innovációs Kutatóintézet Reziliencia Központjának vezetője volt a Jazzy rádió vendége, aki arról beszélt, hogyan kellene megvédenünk a személyes adatainkat az internetes bankolás vagy a telefonhasználat során. A kibertér is háborús hadszíntérré vált, és a kibertérben végrehajtott támadások a civil lakosság életére is nagy hatással vannak.