A felcsúti kisvonat üresen is vígan robog, eközben máshol egy egész sor vasútvonalat zárnak be
A MÁV-csoport honlapjára feltöltött közbeszerzési felhívás szerint a Nyíregyháza-Nyírbátor és Mátészalka-Csenger vasútvonalak buszos pótlására keres alvállalkozót a MÁV-Start – írta Facebook oldalán a MátészalkaLeaks. A Közlekedő Tömeg úgy tudja, a bezárásról Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója döntött, tehát nem kormányzati elhatározás eredménye. A lépésre vélhetően azért volt szüksége, mert a rossz járműgazdálkodás és
a cég évi költségvetésének 7 milliárd forintos hiányát ezzel próbálnák meg csökkenteni.
„Az idei költségkeret túllépésének oka minden bizonnyal az IC+-projekt, ami egyelőre komolyabb eredmények nélkül nyeli a cég és az adófizetők pénzét. Emiatt a cégvezetés látszatintézkedésekkel csökkenteni próbálja a kiadásait, ám az érintett vasútvonalak bezárása nem, hogy megtakarítást nem okoz, de számításaink szerint akár évi 65 millió forint veszteséget is jelentene az adófizetők számára" – olvasható a Közlekedő Tömeg bejegyzésében.
A menetrend nem változna, tehát a vonatpótló buszok továbbra is csak 2-4 fordulót tennének meg naponta. De annak ellenére, hogy a vonatok sok helyen csak 20-30 km/órával közlekednek, lényegesen gyorsabb menetidőt nem lehet biztosítani a vonatpótlókkal sem. Például Mátészalkáról Csengerre a buszok átlagosan csak egy óra alatt érnek oda, míg a vonatok 52 perc alatt is megteszik a távolságot.
A Közlekedő Tömeg értesülései szerint a jövőben
újabb vasútvonalakat zárhatnak be Békéscsaba, Komárom, Miskolc, Pápa, Pécs, Székesfehérvár, Szolnok és Zalaegerszeg térségében.
(mfor nyomán)