7 milliárdért tolta a kormány a propagandát a választások előtt

2018. május 29., 12:38

Szerző:

Az áprilisi országgyűlési választások előtt, február elejétől április 8-ig több nagy állami kommunikációs kampány is futott. Bő 2 milliárd forint az ENSZ és a migránsok elleni hirdetésekre, 3 milliárd sikerpropagandára, 1 milliárd pedig a téli rezsicsökkentés reklámozására ment. Az Átlátszó két adatigényléssel megszerezte a Miniszterelnöki Kabinetirodától az adatokat.

Az adatok szerint február 1. és április 8. között a kormány összesen nettó 6,9 milliárd forint közpénzt költött hirdetésekre. Ez az összeg főként az alábbi nagy kampányokból tevődött össze:

  • eredménykommunikáció (2018.02.01.-03.12.): 3 milliárd forint
  • március 15-e (2018.03.01.-03.15.): 469,5 millió forint
  • téli rezsicsökkentés (2018.03.23.-04.08.): 1 milliárd forint
  • ENSZ (2018.03.01.-31.): 1,1 milliárd forint
  • Stop migránsok (2018.03.26.-04.15.): 1,1 milliárd forint

A korábbi reklámkampányokhoz képest változást jelent, hogy nagyon megnőtt a tévéreklámok száma. Ezenkívül egy cég, a Magno Studio Kft. jóval több pénzt kapott a hirdetésekből, mint korábban, míg a többi cég sokkal kevesebbet.

A 7 milliárdból 3,8 milliárdot a Magno kapott. Ez a cég kapta ugyanis az eredménykommunikációs kampány második, 2,8 milliárd forintos részét, illetve a téli rezsicsökkentés reklámozásának első, 920 millió forintos részét is. A 2015 decemberében bejegyzett Kft. tavaly bukkant fel először a Miniszterelnöki Kabinetiroda reklámköltéseinek listáján.

 

Mészáros Lőrinc médiabirodalma a tavalyi milliárdokhoz képest most csak 589 millió forintot kapott, de Andy Vajna és Habony Árpád cégei is jóval kevesebbet szakítottak most az állami hirdetésekből. A Vajna-féle Lapcom és Media Time Kft. (Rádió1) összesen 223 millió forintot, a Lokált és 888-at kiadó, Habony-tulajdonban lévő Modern Media Group Zrt. (MMG) pedig 91 millió forintot kapott most.

Az Origo 63, a Ripost 59, a Magyar Idők 58 millió forinthoz jutott így hozzá, ami szintén erős visszaesés tavalyhoz képest. A magát ellenzékinek valló ATV összesen 29 millió forintot kapott a március 15-ét reklámozó tv-spotokért és a stopmigránsos hirdetésekért. A Puch László tulajdonában lévő Népszava 7,7 milliót kapott, de csak a március 15-i hirdetések jelentek meg a nyomtatott lapban és online változatán is.

Magyar Péter, a Tisza Párt alelnöke és EP-listavezetője közzétette annak a szavazásnak a végeredményét, amelyen eldőlt, hogy kik és milyen sorrendben szerepelnek majd a párt listáján.

Tegyünk világos vállalást: amíg nemzeti kormány áll az ország élén, Magyarország nem lép be az orosz-ukrán háborúba senkinek az oldalán. De ha nem a Fidesz és a KDNP, ha nem a nemzeti erők kezében lenne a kormány, Magyarország már nyakig benne lenne a háborúban - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken, a Fidesz-KDNP európai parlamenti választási kampányindító rendezvényén a Millenárison.

Sikeres megállapodást követően adásvételi szerződést írt alá a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt., amelynek értelmében a zárási feltételek sikeres teljesülése esetén 100 százalékos tulajdonosa lesz Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházláncának, a Brendon Holding Kft.-nek - közölte a Mészáros Csoport pénteken.