Környezettudatos vetélytársat kapott a Google keresője, a reklámbevételekből fákat ültetnek

2019. augusztus 26. 13:18 - szerző: Unyatyinszki György

A közelmúltban egyre több helyen hallani az ecosia.org nevű új internetes keresőről olyan személyektől, akiknek fontos a környezetvédelem és a globális felmelegedéssel szembeni küzdelem.

A cég keresője valóban páratlan módon terjed, százezrek használják a Google mellett, illetve helyett, hogy megtalálják a számukra kielégítő információt az interneten. A cég modellje egyszerű:

  • akárcsak más internetes keresők, ők is hirdetéseket értékesítenek, amelyek megjelennek a felhasználóknak mutatott keresési eredmények között;
  • a bevételből a saját rendszerük fejlesztése, a fenntartási költségeik mellett faültetésre költik a pénzüket;
  • a cég célja, hogy bevételük 80 százalékát faültetésre költsék, jelenleg ez 45 százalék körül mozog, de folyamatosan emelkedik.

A cég a költségvetéséről folyamatosan frissülő jelentést tesz közzé, ahol nyomon lehet követni a faültetésre szánt összegeket. A szkeptikus persze utánajártak a dolognak, hogy tényleg erdősítésre fordítják-e a pénzt, és kiderült, hogy bár egyelőre nem eget rengető volumenben, de szép számmal gyarapítja az erdőket az Ecosia a fejlődő országokban.

Számos erdősítést végeznek a napokban az őrjítő mennyiségű erdőtüzeiről hírekben szereplő Brazíliában, emellett Etiópiában, Burkina Fasoban, Marokkóban, Tanzániában és Madagaszkáron.

A cég ugyan 2009 óta létezik, és bár sokáig csupán néhány tízezer napi keresés folyt az oldalukon, csak az elmúlt pár hónapban 250 ezerre emelkedett az átlagos látogatószám – írja a cég közleménye alapján a 24.hu.