Egy magyar benzinkutas rájött, hogyan csalhat bankkártyás fizetésnél, és ezt a tudást kamatoztatta is

2020. január 21. 11:57 - szerző: MTI

Vádat emeltek egy korábban Lentiben dolgozó benzinkutas ellen, aki a bankkártyás fizetési rendszerben felfedezett hiba kihasználásával több mint kétmillió forint kárt okozott - tájékoztatta a Zala Megyei Főügyészség szóvivője kedden az MTI-t.

Pirger Csaba közölte: a 34 éves nő 2016-tól több mint másfél éven át dolgozott Lentiben egy üzemanyagtöltő-állomáson. Arra jött rá, hogy a benzinkúton működő bankkártyaterminál bizonyos esetekben nem von le pénzt a vásárló számlájáról, a pénztárgép azonban sikeres vásárlásként érzékeli a műveletet. Megfigyelte, hogy a kapcsolat nem jött létre a bankkal, ha a kezelő gyorsan, egy-két másodperccel azután, hogy a vásárló beütötte a PIN-kódot, kihúzta a kártyát a terminálból. Ebben az esetben a bank nem vonta le a vevő számlájáról a pénzt, de a terminál a töltőállomáson lévő pénztárgépnek olyan üzenetet küldött, hogy sikeres bankkártyás fizetés történt. Így a töltőállomás kasszájában nem keletkezett azonnal hiány, holott a vásárlást senki sem fizette ki.

A nő ennek ismeretében 2017-ben fél éven át rendszeresen rendelt magának utánvétellel különféle termékeket webáruházakból azzal, hogy azokat a töltőállomáson veszi át. A csomagokat formálisan bankkártyával „fizette ki”, de a manipulált fizetési folyamat révén valójában nem rendezte az áruk értékét. A saját üzemanyagkártyáját is rendszeresen ezzel a módszerrel töltötte fel, valamint a készpénzzel fizető, de számlára vagy nyugtára igényt nem tartó vásárlók pénzét is eltulajdonította úgy, mintha azokat a tankolásokat a saját bankkártyájával fizette volna ki.

A Zalaegerszegi Járási Ügyészség vádirata szerint a nő több mint 2,2 millió kárt okozott munkáltatójának, amiért információs rendszer felhasználásával elkövetett csalás és sikkasztás miatt kell bíróság elé állnia.