Mátyás Győző: Az „ócsítás” trükkje

2017. november 19. 08:00 - szerző: Mátyás Győző

1.

Tiszta idióták ezek, hát kit érdekel, hogy a Bloomberg? Hát mi a f… az a Bloomberg? A Soros blogja, nyilván. Hogy röhögnek rajtunk, mert a Tállai komcsi párttitkár módjára „ócsította” a benzinárat? Na és, jól tette. Megmondta a nagyfőnök is. Hogy visszaélt volna a hatalmával? Azt gondoljátok, izgat ez bárkit is? Azt hiszitek, ez érdekli a választót, amikor a nadrágos emberük jót tesz velük? Hát csak így tovább fiúk, mondogassátok, hogy jaj, jaj, sérülnek a szent piacgazdaság törvényei! Tudjátok mit? Annál rosszabb a hülye piacgazdaságotoknak. Meg nektek, akiknek a hús-vér ember nem számít, mert ki se látszotok Soros meg Brüsszel hátsójából. Hát ennél jobb kampány nem is kell a Tállainak. 120 százalékot fog kapni.

 2.

„A Mol piaci vállalatként a fogyasztói visszajelzéseket is beleértve folyamatosan figyelemmel kíséri a versenypiaci tényezőket, elemzi és szükség esetén módosítja az árakat. Az árazás ugyanakkor tisztán kereskedelmi kérdés. A Mol, ahogyan eddig, úgy most sem kommentál konkrét árakat vagy a saját árazási gyakorlatát.”

Miért, hát nem így volt? Nem pontosan a szükség esetének sajátos formájáról volt itt szó?

Fotó: MTI/Vajda János

 3.

Tisztelt választópolgárok! Örömmel jelentem, hogy sikeresen véget ért a szavazás, amelyet településünkön azért foganatosítottunk, hogy nálunk is bevezetésre kerüljön a rohamos népszerűséget arató Tállai-modell. A méltán nagysikerű Tállai képviselő úr akciója, amellyel megmutatta, hogy miként lehet eredményesen képviselni a keményen dolgozó kisemberek érdekeit, mifelénk is a példa erejével hatott. Ami bennem különösen jó emlékeket ébreszt még tanácselnök koromból. A képviselő úr, aki mint egyszerű állampolgár el tudja különböztetni magában a NAV-elnököt.  Így kell elbánni a sötétben árdrágító multival egy telefon erejével. Mi, hogy a MOL magyar cég is? Az lehet, de a benzin drágasága benne a multi, ami mögött a Soros áll. Szóval szavazást rendeztünk, hogy a mi képviselőnket mely dolgok ócsításával bízzuk meg. Amelyeket a telefonhívás eszközével elér. Sok szavazatot kapott a tűzifa meg a Mercedes gépkocsi, de az első helyen, ahogy arra számítottunk is, a sör végzett. Amivel csak az a gond, hogy az ingyen sör pontja benne van a Kétfarkas kutyapárt programjában, és hát nem adhatunk táptalajt a nemzetietlen ellenzék előretörésének.

4.

Most mit csodálkoztok: az illiberális demokrácia és az unortodox gazdaság találkozása a NER terepasztalán. Hatalommal való visszaélés, piaci folyamatokba való önkényes beavatkozás, cinikusan dölyfös kommunikáció – és a siker garantált. Derék feudális apparatcsik jót tesz az ő népével, és ráadásul jól megszívatja a nagyvállalatot is. Mesés. Az ellenzéknek meg mindösszesen arra telik, hogy hőbörögve komcsizik. Ja, tán még most is ott van köztük pár, amelyik 1973-ban meg akarta állítani az olajárak begyűrűzését Hegyeshalomnál. És sikerült? Bezzeg a Tállai NER-Popeye úgy lenyomta a benzinárat, mint Update Norbi a kalóriákat.  Tisztában vagytok azzal, hogy ez a kárálás az emberek számára úgy csapódik le, hogy ti azért izélgettek egy országgyűlési képviselőt, mert a körzetében tette a dolgát és segített az emberek gondjain? Jó, hogy nem mentek utcára követelni a benzináremelést.

5.

Nem, tanácsos úr, ez tényleg nem hasonlít ahhoz, ami nálunk van. Én már régóta tanulmányozom a kormány megbízásból az ún. itteni demokráciát, illetve hát azt, amit itt értenek a fogalom alatt, engem ezért már nehezebb meglepni. Ön viszont azt kérdezi: igaz-e, amit Bloomberg is megírt, vagyis hogy „az adóhatóság elnöke azzal büszkélkedett Facebook-oldalán: rábírta a MOL-t az üzemanyag árak csökkentésére a választókörzetében”. És ön azt is kérdezi, leváltották-e már az illetőt a posztjáról. Nem, uram, megdicsérték érte, maga a miniszterelnök külön bíztatólag gratulált. Mondom, ez itt nem valami Amerika. Errefelé ez nem kivétel, hanem maga a rendszer. Van egy rezsicsökkentés nevű vívmányuk, az is ilyen alapon működik. Úgy legyőzték vele a piacot, hogy a lakosság most sokkal többet fizet a gázért, mint azokban az országokban, ahol piaci alapon működik a szolgáltatás.

6.

A Trabantra hány évet kell majd várni?

7.

Tállai András for president!