Taxit leinteni az utcán? Ugyan már

2018. január 7. 19:38 - szerző: Koi Tamás

December közepén megújult a Főtaxi taxirendelő applikációja, amellyel immár az utasok 30 százaléka rendel kocsit – derül ki a taxitársaság által nyilvánosságra hozott adatokból. A cég a minél gyorsabb utaskiszolgálás érdekében az applikáció használatát javasolja ügyfeleinek.

Magyarország legrégebbi fuvarszervező vállalata, a Főtaxi jelenleg csaknem 1500 gépkocsival szolgálja ki az utasforgalmat a fővárosban. A cég adatai szerint az év utolsó két hónapjában jelentősen, 20-25 százalékkal növekszik meg a rendelések száma, különös tekintettel a legforgalmasabb esti órákra. Jelenleg a rendelések 30 százaléka érkezik applikáción keresztül, és ez az arány folyamatosan emelkedik. Mivel a címkiosztási rendszerben a mobiltelefonos rendelés előnyt élvez, ezért míg telefonos hívás esetén átlagos forgalmi viszonyok között nyolc-tíz perc alatt ér ki az autó a címre, addig az applikációs rendeléseket átlagosan öt-hat perc alatt tudják teljesíteni.

A minél gördülékenyebb kiszolgálás és a felhasználói élmény növelése érdekében a Főtaxi december közepén frissítette taxirendelő applikációját. Így az eddig is elérhető menetdíj-kalkulátor már nemcsak előzetes becslést ad a viteldíjra, hanem út közben nyomon követhetjük telefonunk kijelzőjén a GPS-adatokkal összevetve azt is, hogy éppen hol áll a taxaméter. A frissítésnek köszönhetően az utasok a korábbinál egyszerűbben adhatnak le előrendelést, aztán egyetlen kattintással törölni is tudják, emellett a fizetés után értékelhetik a sofőrt is.

A már korábban megszokott funkciók továbbra is az applikációt használó utasok rendelkezésére állnak. Így amellett, hogy egyetlen kattintással lehet kocsit rendelni, a rendelés után megjelenik a telefonunkon a taxis fényképe, a taxi útvonalát nyomon lehet követni, az autó megérkezésére hangjelzés figyelmeztet, és a bankkártya is felvihető a rendszerbe a minél gyorsabb és kényelmesebb fizetés érdekében. Szintén hasznos a repülőtéri előzetes prevoucher igénylésének lehetősége, az egy hétig érvényes, és így már az elutazás napján megrendelhető a hazaszállító fuvar is, és kisebb várakozási idővel vehető igénybe a szolgáltatás. Arra is mód nyílik, hogy részletes feltételek alapján kérjünk autót, elmenthetjük a kedvenc címeinket és áttekinthetjük korábbi rendeléseinket.

Az applikációt a magyar Nerd Developments fejlesztette. Az informatikai startup cég kifejezetten taxisvállalatoknak kínál testre szabott, komplex vállalat- és forgalomirányítási megoldásokat, amelyeknek csak egy eleme az applikáció maga. A cég eredményességét jelzi, hogy a hazai mellett (például a Főtaxi, a Taxi Plus és több vidéki taxistársaság) az európai piacot is sikerrel hódította meg, ugyanis már Dániában, Szlovákiában és Albániában is értékesítették a megoldásukat, és jelenleg is számos további országban folytatnak ígéretes tárgyalásokat.

A taxirendelő applikációkat más társaságok is előszeretettel alkalmazzák Budapesten, az elérhető funkciók köre pedig folyamatosan bővül. Így saját taxirendelő alkalmazása van többek közt a City Taxinak, a Budapest Taxinak, a Taxi4-nek és a 6x6 Taxinak is.