Pénz

Tízmilliós bírságot kapott a Media Markt

A cég a rádióreklámjaiban megtévesztő tájékoztatást nyújtott a promócióról.

Megtévesztő és hiányos reklámok miatt tízmillió forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Media Marktot. A vállalat közölte: tudomásul veszi a GVH döntését, és az abban foglaltaknak eleget tesz.

A versenyhivatal keddi tájékoztatása szerint a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. 2015-ös bronz hétvégi promócióját ítélték jogsértőnek.  A GVH megállapította, hogy a Media Markt tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert rádióreklámjaiban megtévesztő tájékoztatást nyújtott a promóció részleteiről. A hirdetettekkel ellentétben ugyanis az akció nem minden, húszezer forint feletti vásárlásra vonatkozott. Elhallgatta a promóció korlátait, például azt, hogy az úgynevezett szórólapos termékre vagy online vásárláskor nem érvényes az akció.  A közlemény szerint a versenyhivatal a bírság kiszabásakor a vonatkozó bevételekből indult ki.

A GVH gyakorlata értelmében a kifejezetten minden vásárlásra, termékre ígért akciók, kedvezmények megtévesztők, ha a promóció nem terjed ki mindegyikre. Enyhítő körülményként értékelték a vállalkozásnak azokat a törekvéseit, amelyek nincsenek ugyan közvetlen összefüggésben a vizsgált kereskedelmi gyakorlattal, de jelentős fogyasztóbarát intézkedéseknek minősülnek, és a jogsértő kereskedelmi gyakorlat megelőzését segítik.

A Media Markt az MTI megkeresésére közölte: honlapján és áruházaiban megadott minden szükséges tájékoztatást a kifogásolt kampányról. Az egyéb kommunikációs felületeken nem szándékosan elkövetett hibákat elismerte, és mindent megtett annak érdekében, hogy még a kampány alatt kijavítsa azokat. Hangsúlyozták továbbá: a bronz hétvégén a cégcsoport közel 88 millió forint értékben adott vásárlóinak visszatérítést Media Markt ajándékkártyán.