Pedofilok miatt bojkottálja a YouTube-ot a Lidl, a Mars és a HP

2017. november 24., 15:08

Szerző:

A Lidl, a Mars, a HP, a Deutsche Bank és több  brit óriáscég, mint például a Sky vagy a BT is visszavonta hirdetéseit a YouTube-ról és a tulajdonosának, a Google-nak az oldalairól. A döntés azért érintheti érzékenyen a videómegosztó portált, mert hamarosan tetőfokára hág a globális karácsonyi vásárlási láz.

A cégek azért döntöttek az  oldalak bojkottja mellett, mert a gyermeket súlyosan sértő tartalmat nem szűrik megfelelően.

A Lidl-t „sokkolta és feldúlta” az, hogy a fiatal gyerekeket is megjelenítő videók alatt milyen penetráns kommentárokkal találkozott  – írja a Financial Times nyomán a hvg.hu.

Fotó: lidl.com

Hasonlóan nyilatkozott a Mars élelmiszergyártó is, a HP pedig amiatt tiltakozik, hogy a Google nem megfelelő videók elé helyezte el hirdetéseit, amit annak tudnak be, hogy a YouTube nem az elvárható módon osztályozza a videóit és nem elég konzekvens a tartalmak és felhasználók letiltásában sem.

A BBC szerint akár százezer olyan felhasználója lehet a világ legnagyobb videomegosztójának, akik megengedhetetlen módon kommentálják a tartalmakat. A YouTube viszont azt állítja, az emiatt érkező feljelentések többségét 24 órán belül elbírálja.