12,3 milliárdot költöttek sorosozásra tavaly Orbánék | Netrix Media Systems

12,3 milliárdot költöttek sorosozásra tavaly Orbánék

2018. február 2. 09:26 - szerző: 168 Óra

2017-ben nettó 12,3 milliárd forintot költött a kormány a különböző sorosozós hirdetésekre, vagyis az első és második nemzeti konzultáció reklámozására és eredménykommunikációjára – összesített az Átlátszó. A Miniszterelnöki Kabinetiroda 114 ezer forintot kért az adatokért a tényfeltáró portáltól.  

Az áprilistól november végéig tartó, csak nyáron szüneteltetett propagandakampány legnagyobb haszonélvezője természetesen Mészáros Lőrinc médiabirodalma lett. A tulajdonában lévő Mediaworks nyomtatott és online lapjaiban, valamint az Echo tévében összesen 3,89 milliárd forint értékben jelentek meg sorosozós hirdetések.  

Második helyen Habony Árpád hitelezője, Tombor András végzett 1,56 milliárd forinttal. Ekkora értékben tett közzé sorosos tartalmakat a televíziók felületeit értékesítő Atmedia, és az annak tulajdonában lévő, rádiók reklámidejét árusító MSC Kft., továbbá a hasonló profilú Radio Sales House, valamint a Mandiner.

Fotó: Kovalovszky Dániel

A harmadik legnagyobb összeget, nettó 1,32 milliárd forintot a közterületi hirdetésekkel (óriásplakátok, citylightok) foglalkozó Odex kapta a tavalyi sorosozós kampányokból. A cég a TV2-nek beszállító IKO-birodalom tagja, melynek tulajdonosa Rákosi Tamás.

Andy Vajna filmügyi kormánybiztos médiavállalatai, a TV2, a Lapcom és a Rádió Plus Kft. összesen 1 milliárd forintot kapott tavaly a sorosozós hirdetésekért.

Az ötödik Orbán Viktor tanácsadója, Habony Árpád lett, a tulajdonában lévő, a Lokált és a 888-at kiadó MMG 468 millió forint értékben vett részt 2017-ben a kampányokban.

A NER-közeli tévék, újságok és rádiók igazán hálásak lehetnek a szinte egész 2017-ben futó Soros-ellenes propagandáért, amelyből jelentős összeg vándorolt hozzájuk.

A Top10-es listán a Mediaworks után megtalálható a Ripost, a Matolcsy György fiának tulajdonában lévő New Wave Media (Origo), és a Garancsi István kezében lévő Esma is, amely az elefántfüleknek nevezett hirdetéseket teszi ki a villanyoszlopokra országszerte.

A kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban mindig nagyon jólértesült Magyar Idők, Széles Gábor Magyar Hírlapja, Schmidt Mária Figyelője, Bencsik András Demokratája, valamint a Huth Gergely és Stefka István nevével fémjelzett Pesti Srácok is szerepel az első húsz médiapartner között.