Itthon

Olimpia nélkül is elköltenek 80 milliárdot az olimpia miatt

Hiába nem épül olimpiai falu a soroksári útnál, a vasúti síneket így is áthelyezik és diákszállásokat terveznek a helyszínre.

A Belgrád-Budapest projekt keretében elköltendő 550 milliárd forintból 80 milliárdot teszi ki a vasútvonal Pesterzsébet megállóhely és Ferencváros állomás közötti szakaszának áthelyezése, ami a fejlesztési minisztérium közlése szerint az olimpia pályázat visszavonása ellenére megvalósul – írja a 444.hu.

Fotó: MTI

Az olimpiai megvalósíthatósági tanulmányban az szerepelt: a játékok után a 17 ezres „falu lakásainak egy része piaci értékesítésre kerül lakóingatlanokként, egy másik része pedig közszolgálati pályakezdők és alkalmazottak kedvezményes lakhatását segíti elő szintén lakóingatlan formájában – a közszolgálati életpálya modellek részeként – illetve kollégiumként való hasznosítás is szóba jöhet.”

A fejlesztési tárca ehhez képest most azt közölte: a megüresedett területre tervezett olimpiai falut a rendezvény után a 8-15 ezer diák számára szállást biztosító nagy déli campus révén tervezték hasznosítani. A kormány az olimpiai pályázat visszavonása után is változatlanul szükségesnek tartja a diákváros megvalósítását.

A portál szerint nagy üzlet lesz ez annak, aki beépítheti majd az egykori ipari területet. Az értékes ingatlan a bedőlt Quaestoré, amely grandiózus projektet tervezett ide DunaCity néven. Tarsoly Csaba azt szerette volna, hogy vegyék bűnügyi zár alá, mert szerinte ebből kárpótolni lehet a pórul járt befektetőiket. De sem az ügyészség, sem a bíróság nem látta indokoltnak a bűnügyi zár alá vételt idén januárban. A területre két éve volt egy vevőjelölt, nem más, mint a szaúdi milliárdos Ghaith Pharaon.

Közben az sem kizárt, hogy maga a Belgrád-Budapest vasútvonal fejlesztése is kútba esik. Az unió vizsgálja a projektet, kötelezettségszegési eljárás is indult a közbeszerzési szabályok be nem tartása miatt. Lehetséges, hogy a kínai úgy döntenek, mégsem a görögországi Pireusz kikötője lesz a kiindulópontja a tranzitvonalnak, hanem olasz kikötők. Így aztán nem is annyira fontos már a Belgrádot és Budapestet is érintő vonal. Orbán Viktor májusban utazik Kínába, kiderülhet, mi lesz a 700 milliárdos projekt sorsa.