Kiakadtak a budapestiek, az új menetrend első napján dugig voltak a buszok, „úgy álltunk, mint a heringek” – a BKK sűrítést ígér

2020. április 1., 09:13

Szerző:

Nem sikerült valami zökkenőmentesen a BKK április 1-jére – azaz mára – időzített átállása a szombati menetrendre, csak úgy dől a panasz a felháborodott utasokból a közlekedési társaság Facebook-oldalán.

A főváros elképzelése az volt, hogy a koronavírus-járvány miatt megcsappant utasszámhoz igazodva kevesebb járatot indít munkanapokon, a frekventált vonalakon viszont sűrűbb maradna a közlekedés. 

Fotó: Kökényesi Gábor

Így viszont a járatokra sokkal többen zsúfolódtak fel, amit az utasok persze épp a járványhelyzet miatt kifogásolnak.

„30-ason most reggel a 122-esen megszokott reggeli utasmennyiség tízszerese. Tömve volt a busz reggel. Tényleg olyan nehéz lett volna a tényleg kihasználatlan viszonylatokon ritkítani ahelyett, amit ma reggelre sikerült összehozni? Mit gondol a BKK vezetése a Covid-19 terjedésével kapcsolatos felelősségükről? –. teszi fel a kérdést egy utas, egyik másik férfi, szintén egy frekventált csomóponton, a Kőbányai úton állt tizennyolcadmagával, a legrosszabb idősávban, reggel fél 7 után, amikor mindenki sietne és persze is össze is gyűlnek az utasok. 16 percig vártak.

„Mire végre beért a 9-es, mindannyian felpattantunk rá, mert RG, Bosch, Xelia gyárakban dolgozunk és termelő üzemekben nincs leállás. Mondanom se kell, hogy (...) zsúfoltan voltunk és nem 1,5 méter távolság hanem a 15 centiméteres távolság is nehezen volt tartható!” 

– fakadt ki a férfi.

A hozzászólások alapján szintén „dugig volt” a 66-os és a 23-as busz, a 101E nem jött egy órán át – egy utas inkább haza is fordult –, a Gubacsi út felé, immár óránként egyszer közlekedő 166-os busz zsúfoltsága szintén „katasztrofális” volt, az M3E gyors metrópótlót kivették a forgalomból, az M3-as pótlón pedig „úgy álltunk, mint a heringek”, a 4-6-os villamosról is hasonló tapasztalatok gyűltek.

A kialakult helyzetre reagált Vitézy Dávid is, kiemelve, hogy a járványhelyzet és a tömeges megbetegedések küszöbén „a még most is munkába járó emberek joggal várják el, hogy tarthassanak legalább 2 méter távolságot utastársaiktól” és hogy a csak hétvégén járó járatok minden nap közlekednek, „mint az amúgy is értelmetlen, de máskor munkanapokon legalább nem közlekedő belvárosi City-troli vagy a Normafáig hosszabbított 212-es,

de a munkanapokon a munkába járást segítő 85E, 98E, 101B, 122-es, 282E, 284E stb., azaz épp a kórházak, ipari negyedek dolgozóit szállító járatok egyáltalán nem járnak, pont ezeket állították le”.

 

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, BKK 2010– 2014 közötti első vezérigazgatója úgy zárja bejegyzését, hogy kéri a fővárost és a BKK-t, amint lehet, korrigáljanak, a szombati menetrend helyett „sürgősen vezessenek be egy, a járványügyi veszélyhelyzethez igazodó rendkívüli munkanapi menetrendet, mely a hajnalban kényszerűen bejáró, kórházakban, áruházakban, gyárakban, közüzemi energiaellátást és az alapvető közszolgáltatásokat biztosító munkahelyeken, építőiparban dolgozó emberek számára lehetővé teszik a távolságtartást a járműveken

és amellyel a BKK nem járul hozzá a megbetegedések tömegessé válásához.”

A BKK egyébként nem győzött szinte egyenként reagálni a panaszos bejegyzésekre, előzetesen azt írták: kollégáik hajnal óta figyelik a forgalmat, és még a mai nap sűríteni fogják számos járat követési idejét.

11:26

Újabb dunai árhullám érkezik, a szombati modellek szerint a Duna szigetközi szakaszán, Nagybajcson másodfok felett, akár a harmadfokot megközelítően tetőzik majd a folyó a jövő hét második felében – közölte az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) az MTI-vel.