Ránk jár a rúd, már nem csak az orosz metró rohad, hanem a spanyol villamos is

2018. január 31., 10:06

Szerző:

A jelek szerint a budapesti klíma nemcsak az orosz metrókocsikat korrodálja, hanem az egy-két éves spanyol villamosokat is. Az Omnibusz blog fotóján jól láthatóak ennek jelei – hívja fel a figyelmet az Index.  

Fotó: Omnibusz blog

A portál megkereste a BKV-t, ahol a közölték, hogy a hibajelenséget ismerik, a CAF villamosok ablakai és ajtajai fölött, a járművek burkoló lemezeinek szélein „korróziós elváltozások” jelentek meg. Ezek észlelését követően a BKV azonnal jelezte a hibát - a járművek tulajdonosán (BKK) keresztül - a CAF, a járművek gyártójának. A CAF tudomásul vette a hibabejelentést, egyúttal jelezte, hogy vizsgálja a jelenség okait, és a probléma - garancia körében történő - teljes körű felszámolásán dolgozik.

Az első budapesti CAF-villamos 2015 februárjában készült el Zaragozában, és még azon év szeptemberében forgalomba is állt. A BKV-val kötött szerződés 35 darab rövidebb (34 méteres), és 12 darab hosszabb (56 méteres) villamos szállításáról szólt, további 77 darabos opciós vásárlási lehetőséggel. Az első 56 méter hosszú villamos 2016 tavaszán állt forgalomba az 1-es vonalon. A rövidebb CAF-ok a 3-as és a budai fonódó vonalain járnak.

2024. április 23., 07:17

A Závecz közvélemény-kutatása szerint Magyar Péter pártjának EP-listája a kutatás első felében jelentősen megelőzött minden ellenzéki pártot a DK–MSZP–Párbeszéd kivételével, így a harmadik helyen szerepel a rangsorban. A teljes lakosság 11%-a, a biztos szavazók 14%-a voksolna rá.