Pompásan megtervezték az útfelújításokat a Csepel-szigeten, a teljes környék megbénult

2018. augusztus 29., 17:35

Szerző:

Tüntetést szervez az elviselhetetlen közlekedési dugók ellen a Csepel-szigeten lévő budapesti agglomeráció mozgósításával egy helyi civil szervezet, a Buckai Szövetség Egyesület. A 168 Óra is beszámolt róla, hogy a különböző útfelújítási munkák és lezárások miatt gyakorlatilag megbénult a közlekedés Csepel irányából, amit már a Fővárosi Közgyűlésből emiatt elkéső csepeli polgármester, a fideszes Borbély Lénárd is szóvá tett.

Jelenleg átlagosan 3-4 órát tart autóval vagy busszal Szigetszentmiklós, Halásztelek, illetve Tököl felől bejutni Budapestre a torlódások miatt. A dugó bizonyos időszakokban egészen a Csepelt Budapest többi részével összekötő hídig húzódik. A káoszért két állami cég és egy önkormányzat a felelős, amelyek elfelejtették összehangolni az útfelújítási, építési munkálatokat.

Fotó: autonavigator.hu

A Magyar Közút Zrt éppen akkor zárta le az M1-es autópálya szigetszentmiklósi felhajtójára és az M5-ös lehajtóról oda vezető körforgalmat, amikor Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. cseréli a burkolatot az M0-s autóúton. Eközben pedig Szigetszentmiklós önkormányzata úgy döntött, hogy itt a megfelelő alkalom a várost elkerülő út lezárására, ami összeköti a települést Halásztelekkel.

Ezzel gyakorlatilag megbénult a Budapesttől délre található agglomeráció főváros felé vagy onnan kifelé haladó közlekedése, illetve súlyos torlódások vannak az M0-ás és az M6-os autópályán is. Az egyetlen tömegközlekedési alternatíva a meglehetősen lassú ráckevei HÉV, csakhogy ilyen rengeteg ember szállítására nincs kapacitása, a szerelvényeken brutális tumultus alakultak ki.

Rossz hír, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint hiába a jövő hétfői iskolakezdés, a munkálatok nem állnak le.

A BKK azt közölte, folyamatosan figyelik a forgalmi helyzetet és szükség esetén alternatív útvonalak kijelölésével segíti majd a közlekedést (pl. egyes autóbuszok a Csepeli úton közlekednek Szigetszentmiklós irányában), amiről az utasokat tájékoztatni fogják.

Eközben a Buckai Szövetség Egyesület valódi horrortörténeteket osztott meg saját oldalán a közlekedési állapotokról. Például az 1996-os helyközi busznak a Csepel, Szent Imre tér – Szigetszentmiklós, József Attila telep közötti, amúgy 20 perces táv leküzdéséhez egy-másfél órára van szüksége. A Csepel és Szigethalom között közlekedő 690-es járat pedig 4 óra alatt teszi meg az egyébként 1 óra 40 perces körét.

Többen arról számoltak be, hogy budapesti munkahelyükről el sem indultak haza, hanem inkább fővárosi rokonuknál vagy ismerősüknél éjszakáztak. A visszatérő utónyári forróságban sokak számára szinte kibírhatatlan a működő légkondicionálók nélküli autókban, illetve buszokban való araszolás.

Az egyesület a tarthatatlan állapotok miatt többek között követeli a felújítási munkálatok felgyorsítását, 24 órás munkarend mellett, továbbá alternatív útvonalak ésszerű kialakítását, illetve ha szükséges, ideiglenes szállások kialakítását Budapesten a fővárosban ragadók részére.

A közlekedési káosz miatt a 168 Óra arról érdeklődött mindkét állami cégnél, hogy a várható torlódások ellenére miért nem állapodtak meg arról a NIF Zrt.-vel, hogy a párhuzamos munkálatok helyett időben eltolva, átütemezve végzik a két felújítást. Azt is megkérdeztük, hogy miért az iskolakezdés előtt egy héttel sikerült ezt a két beruházást egyszerre elindítani, illetve folytatni.

A Magyar Közút Zrt. válaszában azt írta: nem volt lehetőség a cég által végzett munkálatok átütemezésére, továbbá éjszakai munkavégzésre sincs lehetőség a beruházás meggyorsítása céljából.

Magyar Péter, a Tisza Párt alelnöke és EP-listavezetője közzétette annak a szavazásnak a végeredményét, amelyen eldőlt, hogy kik és milyen sorrendben szerepelnek majd a párt listáján.

Tegyünk világos vállalást: amíg nemzeti kormány áll az ország élén, Magyarország nem lép be az orosz-ukrán háborúba senkinek az oldalán. De ha nem a Fidesz és a KDNP, ha nem a nemzeti erők kezében lenne a kormány, Magyarország már nyakig benne lenne a háborúban - közölte Orbán Viktor miniszterelnök pénteken, a Fidesz-KDNP európai parlamenti választási kampányindító rendezvényén a Millenárison.

Sikeres megállapodást követően adásvételi szerződést írt alá a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Talentis Group Zrt., amelynek értelmében a zárási feltételek sikeres teljesülése esetén 100 százalékos tulajdonosa lesz Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházláncának, a Brendon Holding Kft.-nek - közölte a Mészáros Csoport pénteken.