Majdnem négyévnyi hirdetést adott fel magáról a kormány egy év alatt

2018. január 6., 12:35

Szerző:

A kormányközeli Magyar Idők írta meg még két éve, hogy:

az Orbán-kabinet 2010 és 2014 között 81 milliárdot költött kormányzati hirdetésekre, míg a baloldali kormányok 2006–2010 folyamán 84 milliárd forintot. Négy év alatt. Most kiderült: tavaly 66,52 milliárd ment el ugyanerre.

A Magyar Nemzet ugyanis kiszámolta, hogy

a Nemzeti Kommunikációs Hivatal az 2017-es költése alapján tavaly összesen nettó 66,52 milliárd forint értékben kötött különböző kommunikációs feladatok ellátására szerződéseket, amiben benne van a Soros Györgyöt támadó kormányzati tájékoztatókampány is.

A lap szerint a csaknem 70 milliárd 99,93 százaléka három érdekkörhöz került. Egyikük Rogán Antal szomszédja, Csetényi Csaba, másikuk Szijjártó Péter barátja, Kuna Tibor, míg a harmadik kör a kormány kedvenc kommunikátorává előlépő Balásy Gyula cégei. Azt azonban nem lehet tudni, hogy valójában mekkora összeg landolt az említett érdekeltségeknél, mivel a közbeszerzési összegzések az alapösszegen felül öttől hatvan százalékig terjedő lehívható opciós összeget is tartalmaznak.

Az előző kormányzati ciklus legtöbb kommunikációs közbeszerzését elnyerő Csetényi Csaba és érdekeltségei visszaesetek, ő az elmúlt esztendőben 3,61 milliárd forintot kapott, míg Kuna cégei – a Trinity International Communications és a Young and Partners – a Magyar Nemzet számításai szerint néhány százezer forint híján majdnem 18 milliárd forintért, egészen pontosan 17,99 milliárdért végeztek kommunikációs munkát az állami intézményeknek. Az év nyertese Balásy Gyula lett, valamint cégei, a Lounge Design és a New Land Media, amelyek összesen 44,87 milliárd forintért kaptak megbízásokat.