Falvakban a TV2, a nagyvárosokban az RTL Klub a nyerő | Netrix Media Systems

Falvakban a TV2, a nagyvárosokban az RTL Klub a nyerő

2018. május 17. 19:55 - szerző: 168 Óra

A falvakban és kisebb városokban különösen népszerűek voltak Andy Vajna TV2-jének hírműsorai a választási kampányban és az azt megelőző években is. Az RTL Klub és az ATV főleg a nagyobb városokban erős – derül ki a 24.hu által megszerzett nézettségi adatokból.

Magyarországon mérőműszeres nézettségmérést csak a Nielsen Közönségmérés Kft. végez. Tévétársaságok nem szoktak kiadni területekre lebontott nézettségi adatokat, a 24.hu most mégis megszerezte.

A regionális adatokból megállapítható, hogy az RTL Klub azért lehet piacvezető, mert Budapesten, illetve a nagy- és közepes méretű városokban sokan nézik, míg a TV2 a falvakban és a kisebb városokban hasít. 

Az RTL Klub hírműsorainak dominanciája Budapesten megkérdezőjelezhetetlen volt 2014 és 2017 között: ekkoriban 21,6 százalékos közönségaránya volt, míg a TV2-nek csupán 13,2. A harmadik helyezett az ATV volt a maga 5,4 százalékával, míg az állami M1 4,2 százalékot, a szintén állami Duna World 1 pedig százalékot ért el.

A választás előtti időszakban (január 1-jétől április 8-ig) az RTL Klub 20,7 százalékot, a TV2 11,3 százalékot ért el Budapesten. Az ATV-nek 4,8 százaléka volt. Az M1-nek 3,3 százaléka, míg a Duna Worldnek 0,7. A nagyvárosokban a kampány alatt az RTL Klub Budapestnél is erősebben szerepelt: átlagban 25,3 százalékot ért el, miközben a TV2-nek 16,1 százaléka volt.

Fotó: Facebook

Az adatok szerint azonban az RTL nagyvárosi győzelme azért nem jelent átütő piaci sikert, mert hírműsoraik mindössze a lakosság negyedét érik el. A közönség ugyanis eloszlik a rengeteg tévéadó között.

Érdekes, hogy míg Budapesten, Pest megyében, Észak-Magyarországon, a Közép-Dél- és Nyugat-Dunántúlon az RTL Klub vezetett idén, addig különösen az Észak-Alföldön, de Dél-Alföldön is alulmaradt a TV2-vel szemben. Az ATV is főleg Budapesten erős, emellett a Közép-Dunántúlon is sokan nézik.

A portál megjegyzi, hogy ezek az információk kiemelten fontosak lettek volna minden olyan politikusnak, akik győzni akartak az áprilisi országgyűlési választásokon, ugyanis pontosan tükrözik a médiafogyasztási szokásokat.