Csaknem negyvenmilliárdot tapsolt el hirdetésekre az állam fél év alatt, szinte kizárólag a Fidesz-közeli média szakított az üzleten

2017. október 19., 16:31

Szerző:

Az egy évvel korábbinál másfélszer több pénzért, listaáron 36,4 milliárd forintért hirdetett a magyar állam 2017 januárja és júniusa között eltelt fél évben. Szinte kizárólag Fidesz-közeli cégek nyertek a lehetőségen – derítette ki a G7.

Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A portál cikkének a tanúsága szerint a 36,4 milliárdos összegből a a legtöbbet, 5,9 milliárdot az Andy Vajna filmügyi kormánybiztos tulajdonába tartozó TV2 szakította, a JCDecaux 4,08, az Origo pedig 2,09 milliárdot kapott az állami hirdetésekért. A teljes lista így néz ki:

  • TV2: 5,9
  • JCDecaux: 4,08
  • Origo-adnetwork: 2,09
  • Duna TV: 1,45
  • M1: 0,98
  • Rádió 1: 0,92 
  • Petőfi Rádió: 0,88
  • Kossuth rádió: 0,87
  • Lokál Extra: 0,83
  • Ripost: 0,65

milliárd forint. A listán a köztéri plakátokban utazó JCDecaux az egyedüli nem egyértelműen Fidesz-közeli cég – rá az Állítsuk meg Brüsszelt! felkiáltással indított gyűlöletkampány lehetett nagy szükség –, a G7 pedig megjegyzi, hogy bár a Mediaworks nem szerepel a tízes listán, a Mészáros Lőrinc médiabirodalmának zászlóshajójához tartozó lapokban és hírportálokon összesen 2,7 milliárd forintért hirdetett az állam.